Борислав Кирилов ->  and 1 hidden recipient
14.10.2010 14:24
Уеб трафик - телевизионерски подход!? Бита карта.
Един сайт трябва да бъде посещаван за да е успешен.
Това твърдение е почти навсякъде в сайтовете за уеб и SEO.
Действително, ако даден сайт не се посещава от никого то резултата от него ще е нулев, но дали силно посещавания сайт задължително е сполучлив?
Сайтовете рекламни площадки, направени с цел да бъдат посетени и няколко банера на рекламодател да се покажат десетки хиляди пъти могат спокойно да се борят за трафик в телевизионерския му вид - много посещения с цел показване на рекламна площадка, без обвързване с реално действие от страна на посетителя (посещаване на страница, или покупка).
Този подход разбира се е подходящ за имиджова реклама и неконтролиран рекламен бюджет.
Когато се търси конкретно действие от страна на клиента, подхода трябва коренно да се промени.
Да вземем за пример няколко вида кампании:
а) показване на реклама;
б) клик върху реклама;
в) таргетирана реклама по пол, възраст, професия, местоположение, време на показване, ден от седмицата, с отчитане на резултат от действие на клиента.

Показването на реклама е обичайното предложение към рекламодателите - телевизия, преса, сайтове.
Клик върху рекламата е възможно за постигане в интернет сайтове и ще бъде евентуално в интерактивна телевизия. Това е една от причините рекламния пазар в Интернет да расте, а в пресата например да забавя темпове. Подобряването на трафика от такава реклама чрез функция на самия банер бе описано от Илиян Ковачев.
Целенасочената реклама постига много повече, тя се показва само на потенциалните потребители и е постижима само в сайтове с предварителна регистрация - социални мрежи, търсачки с профили.
Да допуснем, че искаме да постигнем реални продажби на телевизор в резултат на реклама, едва ли бихме търсили клиенти на възраст от 13 до 17 години. Ако рекламираме в работен ден в часовия пояс 9:00 до 12:00 към жени на възраст от 21 до 35 години в социална мрежа бихме попаднали с голяма вероятност на домакини или скучаещи служителки.
Такова подробно сегментиране на аудиторията в момента се предлага само от социални мрежи и ресурси с потребителски профил.
Докато Google предлага опция за избор на конкретен час и ден от седмицата за показ, Facebook все още не предлага такава функционалност.
Шанс на рекламата в интернет е ясната възможност да се изпращат послания към определени сегментирани групи потребители в конкретната част на деня и оперативно да се получава информация за резултата от кампанията.
Ако имате мини сайт във Фейсбук за медицинска техника, ще търсите ограничена аудитория сред лекари и ръководители на медицински учреждения и със сигурност няма да ви блазни група от 250000 фенове привлечени с предизвикателна фраза, подарък или интересна снимка.
Според последните мнения дори антивирусните програми в близкото бъдеще, ще крадат информация за социалните контакти на потребителя, а не име и парола за банковата сметка.
Извода е че само със средствата на Интернет, в сайтове с потребителски профили може да се постигне ясно сегментиране на аудиторията и изпращането на рекламни послания да бъде обвързано с реално последващо действие. Създаването на този тип рекламни кампании и отчитането на резултатите от тях е предизвикателство за съвременните участници на рекламния пазар. А за рекламодателите това е още един стойностен довод да преразпределят рекламния си бюджет.
*
 
*