Поздравявам те, че пишеш за "българската действителност" при PPC. Ползвам постоянно този тип реклама, но искам да споделя мнението си относно цената за клик или посещение. При каква цена PPC реално се преминава от плащане за клик в имиджова реклама с хипотеза за привличане на голям потенциален клиент.
Пример:
Най-продаван продукт 50 - 70 лева с ДДС
Реална печалба от продажбата 6 - 9 лева без ДДС
Съотношение клик / платена поръчка 1000 / 5 т.е. на 200 платени клика 1 поръчка
При цена на клик от 0,03 до 0,045 цялата печалба отива за рекламен бюджет.
Минималната цена за клик в Google е $0,01 (ако сте избрали долар за валута).
Повечето български PPC системи предлагат около 0,30 лв. за клик, а в Google реалните цени за клик рядко имат цена под $0,20.
По обратната логика цената на рекламирания продукт би трябвало да започва от 450 лева при норма на печалба 15%.
Така самата цена за клик превръща инструмента PPC по-скоро в инструмент за имиджова реклама, а не в инструмент за постигане на реални продажби.
#
Андрей Димитров казва:
10 ноември, 2010 в 07:31
@Борислав: Благодаря ти за подробните данни, които предоставяш и заключенията, които правиш. Нека повече хора си направят сами сметка дали има смисъл да се плащат пари за PPC или да се ориентират към SEO.
#
Борислав Кирилов казва:
10 ноември, 2010 в 11:51
Не мисля, че PPC и SEO могат да се заменят, по-скоро микса е задължителен. Идеята е, че в момента онлайн продажбите на продукти с цена под 500 лева нямат адекватно рекламно обслужване, а именно този пазар според мен е изключително благодатен.
Постоянен линк
Пример:
Най-продаван продукт 50 - 70 лева с ДДС
Реална печалба от продажбата 6 - 9 лева без ДДС
Съотношение клик / платена поръчка 1000 / 5 т.е. на 200 платени клика 1 поръчка
При цена на клик от 0,03 до 0,045 цялата печалба отива за рекламен бюджет.
Минималната цена за клик в Google е $0,01 (ако сте избрали долар за валута).
Повечето български PPC системи предлагат около 0,30 лв. за клик, а в Google реалните цени за клик рядко имат цена под $0,20.
По обратната логика цената на рекламирания продукт би трябвало да започва от 450 лева при норма на печалба 15%.
Така самата цена за клик превръща инструмента PPC по-скоро в инструмент за имиджова реклама, а не в инструмент за постигане на реални продажби.
#
Андрей Димитров казва:
10 ноември, 2010 в 07:31
@Борислав: Благодаря ти за подробните данни, които предоставяш и заключенията, които правиш. Нека повече хора си направят сами сметка дали има смисъл да се плащат пари за PPC или да се ориентират към SEO.
#
Борислав Кирилов казва:
10 ноември, 2010 в 11:51
Не мисля, че PPC и SEO могат да се заменят, по-скоро микса е задължителен. Идеята е, че в момента онлайн продажбите на продукти с цена под 500 лева нямат адекватно рекламно обслужване, а именно този пазар според мен е изключително благодатен.
Постоянен линк